Szakmai napok

A tanítási dráma és a szakértői dráma az osztályteremben

Kaposi László, a Magyar Drámapedagógiai Táraság elnöke, a Kerekasztal Színházi Nevelési Központ alapítója „Tanítási dráma és a szakértői dráma egyes alkalmazási lehetőségei osztálytermi környezetben” címmel tart előadást a felnőttképzés november 30-ai szakmai napján.

Szakmai nap ideje:> 2019. november 30. 8 óra

Helye: 239-es terem

Előadó: Kaposi László a Magyar Drámapedagógiai Táraság elnöke, a Kerekasztal Színházi Nevelési Központ alapítója

Előadás címe: Jót játszottam, mondja a diák – a tanár: a játékon keresztül tanítottam (a tanítási dráma és a szakértői dráma egyes alkalmazási lehetőségei osztálytermi környezetben)

Részvételi díj: 6000 Ft

DRHE hallgatóinak: 3000 Ft

Regisztráció

A program ideje alatt gyermekfelügyeletet biztosítunk.


Absztrakt:

A tanítási dráma történet feldolgozására épül.

Írjuk-mondjuk ezt azzal együtt, hogy nyilván nem az epikáról lesz itt szó. De ha már két szituációt eljátszatunk egy órán, annyit pedig biztosan fogunk, megúszhatatlan, hogy a résztvevő ezeket összekösse: vagyis történet lesz belőle. Ebben az esetben már jobb, ha nem csak tanulási területben, témában, fókuszban, hanem eleve történetben is gondolkodunk. Közben tudjuk azt is, hogy a drámához nem kell hosszú történet. Egy ötfelvonásos irodalmi műnek lehet bonyolult sztorija, de mi „egyfelvonásosokat” hozunk létre és játszunk a diákjainkkal. Szóval: nem kell hosszú történet: sőt, éppen az a jó, ha rövid a sztori, de hamar a mélybe visz. Ha meg tudjuk nézni „az igaz embert bajban”.

Keressünk néhány történetet, akár olyant, amivel az iskolai is foglalkozik, mert tananyag valamelyik tantárgyban, és nézzük meg, hogyan lesz azokból tanítási dráma, és ha már az lett, akkor az miként működik és mire jó!

Még rövidebb a történet a szakértői drámában.

A dramatikus tevékenységek több típusa is köszöni, jól érzi magát az iskolában. De állítható: mind közül ez az osztálytermi környezetre leginkább megfelelő. A szakértői drámán keresztül új anyagot tanulunk. Itt csak egy vékonyka szerep van, olyan, amit bárki képes megjeleníteni, messzemenően nem kellenek hozzá színjátszói képességek, de akár órasorozatokra is megtarthat a funkcionális szerep mindenkit. A pedagógiai mögöttesei a tanítási dráma és a projektpedagógia. Ebből a háttérből csak valami jó születhet: nézzünk bele!

A drámán keresztül történő tanítás hazai törzsanyaga (ha jól tanítják) 120 oktatási órában alapszinten elsajátítható. Nekünk most öt óránk lesz: nyilván csak ízelítő kapható ebből a tudásból.

Kóstoljunk bele!


Miből lesz a cserebogár?

Szorongás helyett sikerélmény, hogyan és milyen játékkal fejlesszük a gyerekeket?

A szülők állandó szélmalomharcot folytatnak a digitális korban, mert a gyereket beszippantotta a világháló, egyre több és több időt tölt a neten, és focizni is már csak konzolon akar. Mi a megoldás, hogyan lehet hatékonyabban megvívni a gépek elleni csatát, lehet-e egy egységes szabályrendszert felállítani a családban?

Dr. Donauer Nándor neuropszichológus szerint a beszélgetés, a mese és a tudatosan kontrollált mozgás hiánya még a klinikailag nem hiperaktív gyerekeknél is tanulási problémákat okoz.

A szakember előadása a DRHE Felnőttképzési Központjában 12-én, szombaton 10 órakor kezdődik.

A program ideje alatt ingyenes gyermekfelügyeletet biztosítunk.

Az öt órás képzés 5 kreditet igazoló tanúsítványt ad a szakmabelieknek.

Részvételi díj: 6000 Ft

DRHE hallgatóknak: 3000 Ft

Online regisztráció

Időpont: 2019. október 12. 10:00

Helyszín: Debreceni Református Hittudományi egyetem Felnőttképzés Központja, (141-es terem) 4026, Debrecen, Kálvin tér 16.


Az érzelmi intelligencia fejlesztése – Kádár Annamária tart szakmai napot

Időpont: március 23 10:00-15:00

Szülőként, pedagógusként sokat tehetünk azért, hogy gyermekünknek magas legyen az érzelmi intelligenciája, és ezáltal könnyebben meg tudjon küzdeni a külső és belső nehézségekkel. Érdemes megtanulni, hogyan!

Aki gyermekkorában nem tanulta meg érzelmi állapotai kifejezését, érzelmei kezelését, később nehezebben enged közel magához másokat, kerüli az érzelmileg szoros kapcsolatokat, hajlamos felszínes viszonyokat létesíteni, vagy elszigetelődik másoktól, nehezére esik az empátia, és a konfliktusos helyzetekben leblokkol.

Az előadásban számos gyakorlati útmutatót fogalmaz meg Kádár Annamária és hétköznapi praktikákat is bemutat, melyet a szülők és pedagógusok könnyen beépíthetnek a mindennapi élethelyzeteikbe. Szó lesz az érzelmi és kommunikációs típusokról, amelyek a felnőttkori EQ fejlesztéshez adnak biztos kapaszkodót.

Részvételi díj: 5000 Ft.

Jelenetezési határidő: március 18.

A pedagógusok a tréning elvégzése után 5 órás tanúsítványt kapnak.

Jelentkezni: felnottkepzes@drhe.hu; felnottkepzes.drhe.hu

Jelentkezési lap


A kommunikáció több mint a beszéd - Szakmai nap az autizmusról

Akiknek ajánljuk: szakemberek, családtagok részére

Jelentkezési lap

Részletek







Tanúsítványt adó 5-10 órás szakmai napjainkat azoknak a pedagógusoknak ajánljuk, akik:

  • több rövidebb alkalommal szeretnék összegyűjteni a hét évenként teljesítendő 120 kreditet
  • különböző témákban szeretnék tovább képezni magukat
  • érdeklődnek a neveléstudomány és a pedagógiai pszichológia legújabb eredményei iránt
  • szeretnék megismerni a nemzetközi és hazai pedagógiai jó gyakorlatokat
  • gyakorlati segítséget szeretnének kapni a tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztéséhez
  • gyakorlati segítségre van szükségük a magatartási problémák, konfliktusok, iskolai erőszak kezeléséhez
  • szellemi feltöltődésre, ismereteik megújítására vágynak
  • szeretnének új szakmai kapcsolatokat építeni